Een boot mag niks kosten

Stelling van de maand

Re: Een boot mag niks kosten

Berichtdoor quichot » 30 Nov 2014, 10:28

R0N schreef: Aan deze steiger lagen ook 2 boten die elk evenveel gekost hebben als mijn tussenwoning in Haarlem en de mensen van die boten waren te beroerd om liggeld te betalen, lig geld wat je betaald om de nacht door te brengen een uurtje of wat overdag kan zonder kosten. Dat ging zo ver dat ze 's nachts aan de overkant gingen liggen op een gratis plaats zonder walstroom en water om die paar knaken niet te hoeven betalen, maar dan de dag erop wel weer 800liter water tappen en stroom tappen.

Letterlijk van twee walletjes vreten dus. Als je zo probeert geld uit te sparen ben je voor mij een zielepoot. Vast heel keurige mensen die van anderen altijd precies weten te zeggen wat die fout doen. Ik ken dat soort uitvreters: met die mentaliteit zijn ze rijk geworden.
Maar troost je; ze hebben nog niet half zoveel lol in varen als wij, want ze zijn voortdurend bang genaaid te worden.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3040
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Een boot mag niks kosten

Berichtdoor R0N » 30 Nov 2014, 11:44

quichot schreef:
R0N schreef: Aan deze steiger lagen ook 2 boten die elk evenveel gekost hebben als mijn tussenwoning in Haarlem en de mensen van die boten waren te beroerd om liggeld te betalen, lig geld wat je betaald om de nacht door te brengen een uurtje of wat overdag kan zonder kosten. Dat ging zo ver dat ze 's nachts aan de overkant gingen liggen op een gratis plaats zonder walstroom en water om die paar knaken niet te hoeven betalen, maar dan de dag erop wel weer 800liter water tappen en stroom tappen.

Letterlijk van twee walletjes vreten dus. Als je zo probeert geld uit te sparen ben je voor mij een zielepoot. Vast heel keurige mensen die van anderen altijd precies weten te zeggen wat die fout doen. Ik ken dat soort uitvreters: met die mentaliteit zijn ze rijk geworden.
Maar troost je; ze hebben nog niet half zoveel lol in varen als wij, want ze zijn voortdurend bang genaaid te worden.


Het is eigenlijk nog veel triester als je weet dat ze 2 bruggen verder wonen en hun vaste ligplaats hebben.
Toen mijn vader nog een boot had was hij lid van een jachthavenvereniging waar de havenmeester al zei dat de mensen met de grootste boten vaak het meeste moeite hebben met het betalen van het havengeld..
R0N
 
Berichten: 54
Geregistreerd: 08 Aug 2014, 12:53
Woonplaats: Haarlem
ligplaats: Haarlem
info:

Re: Een boot mag niks kosten

Berichtdoor elrenegado » 30 Nov 2014, 12:20

R0N schreef:
Het is eigenlijk nog veel triester als je weet dat ze 2 bruggen verder wonen en hun vaste ligplaats hebben.
Toen mijn vader nog een boot had was hij lid van een jachthavenvereniging waar de havenmeester al zei dat de mensen met de grootste boten vaak het meeste moeite hebben met het betalen van het havengeld..



Dat komt omdat er mensen zijn die een budget hebben, en dat maximale budget besteden aan een boot.... en dan vergeten zijn dat er jaarlijks nog een zooitje extra kosten komen en die niet of nauwelijks kunnen betalen.

idem als mensen die bij een hypotheek adviseur zich blind staren op het maximale te verkrijgen hypotheek bedrag,
en dus een huis kopen met top hypotheek, en daarna dus geen euro meer overhouden voor de overige zaken.... of gedwongen moeten verkopen omdat 1 inkomen wegvalt.

laat mij dan maar een iets kleiner huis, en iets kleinere boot hebben..... ik kan tenminste gewoon de leuke dingen blijven doen.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado
 
Berichten: 2008
Geregistreerd: 14 Dec 2013, 12:36
Woonplaats: NL
ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Re: Een boot mag niks kosten

Berichtdoor Mrreaction » 27 Dec 2019, 14:30

Het gaat met name niet alleen om kosten. Uiteraard kun je een euro maar 1 keer uitgeven...!
Maar dan het uitgeven??? In welke vorm speelt dat af...!
Het gevoel kan daar een grote rol in spelen.
Ik ben bereid te kopen (dat is voor iedereen persoonlijk) en dat zodat de aanbieder er best op mag verdienen, daar is niets mis mee.... maar als ik het koop.. moet het ook goed zijn. Allerlei goederen kan de geest geven maar ik heb het over mankementen die niet moeten openbaren in een kort tijdsbestek...
En als dat het geval is zouden beide partijen eruit zien te komen... dan komt erop neer dat oprechtheid.. sportiviteit een rol gaat spelen... daar kan leering uit getrokken worden....
Mrreaction
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 03 Feb 2017, 14:05
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Stelling

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast