Een nieuwe motor kiezen..

Stelling van de maand

Re: Een nieuwe motor kiezen..

Berichtdoor Marie Christina » 01 Aug 2017, 07:52

Van een vaatwasser kan mijn leven niet afhangen....
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Een nieuwe motor kiezen..

Berichtdoor Klaver vier » 01 Aug 2017, 08:31

Nog steeds niet gehoord waar Menno die motor haalt voor € 3000.
Gr René
Klaver vier
 

Re: Een nieuwe motor kiezen..

Berichtdoor Marie Christina » 01 Aug 2017, 08:41

Ik probeerde je opmerking te negeren, René.
Omdat dat bedrag niet is waar het om gaat.
Waar het om gaat is dat ik denk dat je voor de prijs van een nieuwe Chinees een gereviseerd gerespecteerd merk kan aanschaffen.
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Een nieuwe motor kiezen..

Berichtdoor Klaver vier » 01 Aug 2017, 09:06

Beetje vreemd dat het nu in eens niet om het bedrag gaat,je schermd toch met je kan voor dat bedrag ook een goeie gereviceerde kopen.
Als het wel om het bedrag gaat,en dat geld zeker in deze discussie.
Het gaat er immers over wat je krijgt voor je geld
En dan heb je zeker geen goeie gereviceerde motor voor € 3000 dan heb je ook andermans ellende.
En als je een motor laat reviceren bij een goed bekent staand bedrijf ben je er ook lang niet zeker van dat het goed is,kan ik je uit eigen ervaring meedelen
Ik heb wel eens een mercedes motor laten reviceren en ik heb nog nooit zoveel ellende gehad.
Ook heb ik wel eens een vliegwielhuis gekocht bij een hier veel genoemd revisie bedrijf,wat toen ik het monteerde tegen het vliegwiel aanliep omdat het niet goed uitgedraaid was.
Ik denk als je het kan betalen je het beste af ben met een bekent merk scheepsdiesel.
Gr René
Klaver vier
 

Re: Een nieuwe motor kiezen..

Berichtdoor De Waalschokker » 01 Aug 2017, 10:12

Marie Christina schreef:Ik probeerde je opmerking te negeren, René.
Omdat dat bedrag niet is waar het om gaat.
Waar het om gaat is dat ik denk dat je voor de prijs van een nieuwe Chinees een gereviseerd gerespecteerd merk kan aanschaffen.



wij heten dat "de angel er uit halen" :D ...

hey Menno ik lees ook graag op de US blog gCaptain http://gcaptain.com/ (hoewel ik ergens vermoed dat jij dat ook kent).
Is beetje als Kombuispraat op zijn Engels en ook daar veel kennis en dan zeker over het heden.
Hun analyse bv over de aanvaring tussen de USS Fitzgerald en het containerschip ACX Crystal was juist nog voor enig onderzoeksresultaat naar buiten kwam.
Ik weet dat ik in een ander :( leven zeevaartschool zou gedaan hebben, ben verslingerd op alles wat met "groot water" en "grote omvaart" te maken heeft.
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Een nieuwe motor kiezen..

Berichtdoor Marie Christina » 01 Aug 2017, 10:23

Jij mag nooit meer raden.
Natuurlijk ken ik gCaptain. ;)
Gebruikers-avatar
Marie Christina
 
Berichten: 3471
Geregistreerd: 31 Jan 2014, 19:55
ligplaats: Noord Drenthe
info:

Re: Een nieuwe motor kiezen..

Berichtdoor Meijer1980 » 01 Aug 2017, 11:29

alles heeft voor en nadelen, zelf ben ik professioneel auto-sleutelaar en het ombouwen van autoblokken wordt zeker al 15-20 jaar als 'prutsen op hoog niveau' gezien in de botenwereld...een Corsa B vinden met Isuzu 1.5d 50pk of 1.7d 60pk, distributieset (nadeel, weet ik, maar voor de gemiddelde 'niet veel uren vaarder' 10 jaar onderhoudsvrij) vervangen, preventief wat pakkingen, kleppen stellen en je hebt een beenharde motor...momenteel zit er in mn schuitje van 4 ton een 18pk 2-cil Yanmar met 700u dus ik zou gek zijn te gaan prullen (qua vermogen/toeren geen klagen trouwens, is geen zeeschuit natuurlijk, lees: reservevermogen) maar moest ik een OM636 van 30+jaar met 8-9000u (zoals mn vorig bootje) hebben, dan lag zo'n motortje gereed bij mij...overigens rijd ik zo'n keteltje 1.5d momenteel met 2 tonnetjes erop...55€ diesel brengt me 1250km ver en verbrand 1L olie op 10.000km, het blokje is zó betrouwbaar en knort zó lekker dat ik het einde keuring (feb '18) eruit trek en wegleg (wie weet voor 10jr en dan oud ijzer maarja) en ook...wagentje gekocht voor € 100...

dit is natuurlijk een flink off topic verhaal, maar komt erop neer dat je in alle budgetten vermits bekwaamheid wel wat kunt bereiken, als je zelf totaal niets eraan kunt of wilt doen lijkt mij dat hermotoriseren toch minimaal een paar duizend kost, wil je een 'niet naar om hoeven kijken' situatie voor jezelf creeëren...

grts jacob
life is a sh*t sandwich, and we all have to take a bite... 8-)
Gebruikers-avatar
Meijer1980
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 30 Apr 2017, 23:51
Woonplaats: Rilland
ligplaats: Rotterdam
info:

Re: Een nieuwe motor kiezen..

Berichtdoor De Waalschokker » 02 Aug 2017, 14:29

Meijer1980 schreef:
.../...

dit is natuurlijk een flink off topic verhaal,

grts jacob


Weinigen die zich hier storen aan off topic gaan, een zijsprongetje kan trouwens wel eens andere inzichten geven of nieuwe invalshoeken openen. :D
De Waalschokker
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 14:30
ligplaats:
info:

Re: Een nieuwe motor kiezen..

Berichtdoor Amersfow » 02 Aug 2017, 16:01

Ik heb 4x een motor aangeschaft; 1x Peugeot gereviseerd; vanaf dag 1 spijt gehad, 1x Mitsubishi S4S met door scheepswerf gemaakte omboud, 1x Drinkwaard (Mits) en 1x Sole (Mits). Een nieuwe keuze zou voor mij een zo voordelig mogelijke Mitsubishi zijn; dus Drinkwaard of Sole.
Gebruikers-avatar
Amersfow
 
Berichten: 1858
Geregistreerd: 27 Jan 2012, 10:49
ligplaats:
info:

Re: Een nieuwe motor kiezen..

Berichtdoor Noordvaarder » 02 Aug 2017, 23:31

Klaver vier schreef:En dan heb je zeker geen goeie gereviceerde motor voor € 3000 dan heb je ook andermans ellende.

Het kan wel,maar dan heb je geen recente gereviseerde blok.
En al helemaal niet gereviseerd door een motorrevisie bedrijf.
Meer een blok die door een motormonteur die in zijn vrije tijd,motoren reviseert om iets bij te kunnen verdienen.
Die hebben de overhead kosten niet,en die rekenen zich niet rijk.
Ik denk als je het kan betalen je het beste af ben met een bekent merk scheepsdiesel.
Gr René

Maar ik zou bij dit bedrijf met een gerust hart deze motor durven kopen als ik iets "nieuws" nodig ben.
https://www.abma-sneek.nl/occasions?prod_id=495051
Ook een nieuwe kan slecht uitpakken,en het maar net wie hem verkoopt.
De éne is coulant met garantie,en de andere kan wel eens heel precies zijn.
Dat blijft toch een gok denk ik.

Maar wat jij ook schrijft, voor 3000 euro een goede gereviseerde?
Ja dat kan,maar dan heeft die niet meer dan 8-10pk denk ik. :lol: :lol:
Noordvaarder
 

VorigeVolgende

Terug naar Stelling

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten