Gruttepier schreef:Maar wees realistisch in de vergelijking, een Chinese namaak.
Ik ben ok realistich,maar kijk ook naar mijn portemonnee.
Ik heb 6 jaar lang een Volvo FH truck gehad,en die komt zogenaamd uit Gent.
Ja daar zit de inelkaarzetclub,oftewel meteen mooi woord , assamblagefabriek.
Overal komen de onderdelen vandaan,van over de gehele wereld.
Enigste wat ze hier in Europa bouwen,op één plek,zijn de motoren.
Kaal wel te verstaan,want de appendages komen van over de hele wereld vandaan.
O.a. de kabelboom komt uit Maleisië.
Allemaal zogenaamd onder auspiciën van.
4 jaar problemen met dat k*tding gehad,en waarom? Omdat er zo'n kloten kabelboom uit Maleisië aan gemonteerd zit.
Dus al je denkt dat alles hier koek en ei is,dan heb je dat goed mis.
End btw way,truck koste een niet mis te verstane €103 mille(excl btw),heel wat anders dan een TimRay blokje van €4,5 mille.
4 jaar lang,elke maand in de garage.Met dank aan een europees merk k*tmerk.
7 stuks AVU kleppen a raison van 750( ex btw ,excl.montage) euro per stuk zijn erop gekomen.
Alle rommel als apendages,komt uit die landen,omdat het gewoon goedkoper is.
Want als je dat niet zou willen,dan is zo'n voertuig onbetaalbaar.
Ik kan je legio voorbeelden geven,waar Nederlanders gebruik van maken.
Als iedere huishouding al het "made in China",made in Maleisië,made in Taiwan, Made in Vietnam",de deur uit zou doen,zit praktisch iedereen op een Perzische kleedje naast een rookpot,om daarmee te kunnen communiceren,zoals Indianen vroeger deden.
"Back tot the past" is dan het motto.
Ik heb een onafhankelijk motoren inbouwer in mijn dorp,en die vraag ik om raad.
Niet iemand van het forum hier,want ik ken zijn achtergronden niet.
En deze persoon zegt mij geen slecht woord over motoren van Chinese makelij.
Bel hem anders even,hij repareert en plaatst door geheel Noord Nederland.
http://www.watersportservicenoord.nl/Een leuke vent,en zeer kundig,en niet duur.
Geen uurlonen waar je tegen op kijkt,maar normale prijzen die betaalbaar zijn.
Voorlopig is mijn motor(Indenor 50 pk) nog goed genoeg volgens hem,dus ik wacht nog effe.
Een ander iets waar je het over hebt,is dat een motor dan op zijn minst 30 jaar mee moet gaan.
Dat vind ik ook niet relevant,want over 8 jaar vaar ik niet meer.
En misschien al wel eerder,want mijn toekomst is een rolstoel.
Ik heb nu al 2 Otto Bock WalkOn Flex Peroneusveren nodig om fatsoenlijk te kunnen lopen.
O ja,waar komen die vandaan?Juist ja, uit China.
Daar voor een habbekras laten maken,en hier verkopen voor 1184 euro per stel.
Maar ja,ik ben ze nodig,het is kiezen tussen stilzitten of fatsoenlijk te kunnen lopen.
Ik heb namelijk CIAP.
Dergelijk spul wordt hier niet meer gemaakt,omdat de produktiekosten dan te hoog liggen,en de europse fabrikanten dan weer concurrentie uit China hebben.
Nog een leuke vermelding.
Gisteren via Ebay een nieuwe achterkant voor een Lumia 625 besteld.
Produkt is made in China.
Onderdeel daar ook maar besteld rechtstreek.
Kost 4 euro incl. shipping.
Had ik het hier besteld,dan moet ik 28,99 euro plus verzending betalen,aan iemand,die het ook daar besteld.
Nu komt het voor een totale prijs van 4 euro uit China.
Via PayPal betaald,dus garantie dat het geleverd wordt,of geld terug komt bij niet levering.
Maar ze leveren wel,daar zit ik niet oever in.
Maar een ander zal zelf de afweging moeten maken,of een motor die onder licentie van hier in China goedkoop gemaakt wordt, en hier duur verkocht wordt,of een TimRay kopen,die hier de helft kost.
Of bij Drinkwaard een goedkoop Sjnees blokje gaan kopen.
Als het spul dan zo slecht is,waarom bied dan een dealer die zogenaamde "rommel" dan aan?
Om zijn naam te grabbel te gaan gooien,of omdat hij klanten wil behouden die niet te duur, maar wel goed willen worden geholpen.
Want als dat rotzooi was geweest,dan was Drinkwaard zijn goede naam nu al kwijt geweest.
Onder elk kaf zit nog koren,maar niet alleen bij die budget motoren.
Ik ga dus liever voor een sjinees,dan voor een net "nagekeken" motor.
Want wanneer is/wordt zo'n ding nagekeken?
Als ik ermee wegrij op een aanhanger,of is dat daarvoor al gebeurd.
EricS schreef:Hij heeft spijt als haren op z'n hoofd.
Ja dat kan ik begrijpen,maar dat heb je ook als je een Europese truck koopt van 103 duizend euro,die ook niet doet wat ie moet doen.
En als je dan om garantie komt,dan doen ze je een voorstel voor het terug kopen van 47,5 duizend na 22 maanden.
Ik zal de dealer zijn naam maar niet noemen,maar ik mocht ook effe in 22 maanden in bijna 55,5 duizend euro gaan wegschrijven.
Dat kan je als éénmanszaak ook niet gebruiken.
Degene die me de onheils tijding bracht stond het huilen nader dan het lachen bij mij aan deur.
Dus spreek me niet van garantie,want op een Senseo van 80 euro heb je meer,dan op een truck van ruim een ton excl btw.
Maar jouw antwoord zegt niks over al diegenen die wel een fatsoenlijke sjinees hebben.