Pagina 3 van 4

Re: Korter winterseizoen

BerichtGeplaatst: 05 Apr 2014, 09:58
door varg
Ian Moone schreef:Ik wil graag ook even reageren

Voor de mensen die van de ringvaart de sloterbrug is gewoon open doordeweeks alleen het weekend niet,maar dat heeft ook geen zin nog want het is te doen voor die 2 bootjes die je krijgt.

En ik kan het weten want dat zijn bruggen waar ik dagelijks zit, en de sloterbrug moet als het goed is nieuw worden hoger en per afstand.
Dit gaat vanaf een post die ook de zwanenburgpark en de nieuwe bietenbrug doet.



Dat lijkt me geweldig, de Sloterbrug naar +2 meter en centrale bediening. Nu kan ik in het weekend maar heel moeilijk een rondje door Amsterdam Nieuw West maken terwijl de bediening van de Amsterdamse sluisjes 24/7 is.
Ook een rondje richting Haarlem moet je nu goed plannen...
Wanneer gaan die plannen van start voor de Sloterbrug?

vriendelijke groet
Arnold / Varg

Re: Korter winterseizoen

BerichtGeplaatst: 05 Apr 2014, 21:37
door vuuren1
Omdat vaste en ook beweegbare bruggen het vaargebied kunnen beperken hebben we onze boten erg laag gehouden.
Vanaf 1.65 M met geklapt windscherm en vanaf 1.85m met vaste opbouw.
Toch 10 meter lengte en met stahoogte voor langere mensen.

Dan kan je ongeveer overal komen waar de rest niet kan komen.
Een bijkomend voordeel is dat je de wachtrij voor allerlei bruggen voorbij kan varen omdat je er onderdoor kunt.

Re: Korter winterseizoen

BerichtGeplaatst: 05 Apr 2014, 23:15
door varg
Hallo Hans,
Leuke schepen heb je ontworpen, maar deze brug
http://commons.wikimedia.org/wiki/File% ... rbrug1.jpg
is echt vervelend laag. En druk (autoverkeer)
Zou een mooie oplossing zijn als er er een hoger exemplaar zou komen.
groet
Arnold

Re: Korter winterseizoen

BerichtGeplaatst: 05 Apr 2014, 23:18
door vuuren1
Er zijn grenzen maar met 185 cm kom je vaak een heel stuk verder dan met die witte kruisers met 3 verdiepingen en een schuifpui...

Re: Korter winterseizoen

BerichtGeplaatst: 05 Apr 2014, 23:54
door Jan Huibers
vuuren1 schreef:Er zijn grenzen maar met 185 cm kom je vaak een heel stuk verder dan met die witte kruisers met 3 verdiepingen en een schuifpui...


Die zijn zijn juist gaaf!!! :D je kunt er hier prima mee uit de voeten tenminste....

Als ik in Friesland woonde wilde ik een kruising tussen een duikboot en motorkruiser denk ik...

Kortom, het hangt van je vaargebiee af...

Re: Korter winterseizoen

BerichtGeplaatst: 06 Apr 2014, 08:14
door Popeye
Doordat mast en mastvoet nog niet op het schip zaten was ik laag genoeg om in de Weerribben te komen. Nog nooit zo vroeg met de boot op pad geweest, en intussen toch al weer heel Nederland vanaf het water gezien. :mrgreen:
Afbeelding

Groet, Jack.

Re: Korter winterseizoen

BerichtGeplaatst: 06 Apr 2014, 09:19
door Ian Moone
Var de plannen liggen er al Amsterdam en Haarlemmermeer hebben getekend weet niet of er al een tekening licht .
Maar dat zo voor mensen met een sloep wel goed zijn en die varen daar het meest
Ik heb wel aangegeven dat hij wel hoog moet worden omdat de boten ook hoger worden, alleenwonende het lastig met de toegangs wegen vooral de dijk.

Re: Korter winterseizoen

BerichtGeplaatst: 06 Apr 2014, 16:49
door pascall
Jan Huibers schreef:
vuuren1 schreef:Er zijn grenzen maar met 185 cm kom je vaak een heel stuk verder dan met die witte kruisers met 3 verdiepingen en een schuifpui...


Die zijn zijn juist gaaf!!! :D je kunt er hier prima mee uit de voeten tenminste....

Als ik in Friesland woonde wilde ik een kruising tussen een duikboot en motorkruiser denk ik...

Kortom, het hangt van je vaargebiee af...


Duikboot met twee meter stahoogte geeft weer problemen met de diepgang!

Re: Korter winterseizoen

BerichtGeplaatst: 06 Apr 2014, 17:27
door Popeye
pascall schreef:Duikboot met twee meter stahoogte geeft weer problemen met de diepgang!


1 m diepgang en 1 m kruiphoogte met ingetrokken periscoop. :lol:

Groet, Jack.

Re: Korter winterseizoen

BerichtGeplaatst: 06 Apr 2014, 19:14
door stentor950
Gewoon een platbodem of praam nemen en er plat op je buik op gaan liggen als er een brug in aantocht is :D :D :D