Pagina 2 van 4

Re: Korter winterseizoen

BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2014, 09:32
door Blacktoppie
Lotte schreef:? Hoeveel zullen er vandaag niet gebaald hebben die op de kant liggen????


ik niet.. ideaal verf weer zo..

ARco

Re: Korter winterseizoen

BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2014, 09:57
door Tally
Een zwaluw maakt nog geen zomer,mooi houden zoals het nu is.
Piet

Re: Korter winterseizoen

BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2014, 12:28
door Jan Huibers
Ik heb liever niet dat de zon schijnt als ik aan het lakken ben... Zaterdag hoorde ik het dak van de loods afentoe een geluidje maken... Warm aan het worden dus... Sjeisse... Stof in de lak dus...

Re: Korter winterseizoen

BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2014, 21:53
door vuuren1
Jan Huibers schreef:Ik heb liever niet dat de zon schijnt als ik aan het lakken ben... Zaterdag hoorde ik het dak van de loods afentoe een geluidje maken... Warm aan het worden dus... Sjeisse... Stof in de lak dus...


Dat is in het voorjaar idd link, vooral omdat het 's nachts veel kouder is dan overdag in de zon.
Die boot is koud en de loods warmt door de zon snel op, resultaat: Het condenswater loopt van de boot af..
Zelf meegemaakt in een ongeisoleerde loods, je weet niet wat je ziet.
Ook als je het niet ziet kan vocht funest zijn voor het resultaat.

Meten is eigenlijk de enige goede methode.

Re: Korter winterseizoen

BerichtGeplaatst: 04 Apr 2014, 09:05
door Ian Moone
Ik wil graag ook even reageren

Je kan nooit weten hoe het weer word van tevoren.

Voor de mensen die van de ringvaart de sloterbrug is gewoon open doordeweeks alleen het weekend niet,maar dat heeft ook geen zin nog want het is te doen voor die 2 bootjes die je krijgt.

En ik kan het weten want dat zijn bruggen waar ik dagelijks zit, en de sloterbrug moet als het goed is nieuw worden hoger en per afstand.
Dit gaat vanaf een post die ook de zwanenburgpark en de nieuwe bietenbrug doet.

Voor meer info mij even een pm sturen

Re: Korter winterseizoen

BerichtGeplaatst: 04 Apr 2014, 12:35
door quichot
Voor twee bootjes per weekend laat je uiteraard geen personeel heen- en weer pendelen, maar bij centrale bediening zou het in principe niet meer hoeven uitmaken hoeveel bootjes een opening willen. Een kwestie van een schermpje meer of minder op de centrale post, die toch permanent wordt bemand. Ik verwacht daar dan ook veel heil van in de toekomst.
Vroeger was alles beter, wordt er wel eens geroepen, maar overal waar CB al een feit is zijn de wachttijden drastisch teruggelopen. En dat niet alleen, je wordt, eenmaal gemeld, over de hele route gemonitord, waardoor je de lichten al op rood/groen ziet springen als je brug of sluis nadert. En dankzij de AIS-transponder gaat het nog efficiƫnter. Varend naar de Koolhaven in Rotterdam hoorde ik van de Parksluis, waar ik nog niet was gemeld, de volgende conversatie: 'kunnen de deuren niet dicht?', 'Nog even schipper, de Jonge Willem is op 500 meter!'

Re: Korter winterseizoen

BerichtGeplaatst: 04 Apr 2014, 18:01
door quichot
Ian Moone schreef: Voor meer info mij even een pm sturen

Ian, welkom op het forum, weetjes over brugbediening zijn hier altijd welkom!
Gooi het er maar gewoon op hoor, per pm zien anderen het niet, en dat is jammer.
ps. wat is BHV en VOP?

Re: Korter winterseizoen

BerichtGeplaatst: 04 Apr 2014, 18:32
door stentor950
BHV staat voor: Bedrijfs Hulp Verlening

VOP ???? mischien staat het hier tussen. http://www.encyclo.nl/begrip/VOP

Re: Korter winterseizoen

BerichtGeplaatst: 04 Apr 2014, 21:36
door Ian Moone
stentor950 schreef:BHV staat voor: Bedrijfs Hulp Verlening

VOP ???? mischien staat het hier tussen. http://www.encyclo.nl/begrip/VOP


Voldoende Onderricht Persoon
Zie link hier onder
http://www.iab-ingenieurs.nl/lessen/cur ... VOP_VP.htm

Re: Korter winterseizoen

BerichtGeplaatst: 05 Apr 2014, 08:19
door Popeye
Ian Moone schreef:Voldoende Onderricht Persoon


Zo ver heeft het met mij nooit mogen komen. :mrgreen:

Ben nog steeds niet te oud om te leren, en leer vooral van mijn vouten. ;)

Groet, Jack.