fomargo schreef:Enige jaren geleden, heb ik de korf van de luchtinlaat van de motor verwijderd,
en deze vervangen door een aluminium buis met daarop aangesloten een Daffilterhuis
met papieren filter.
Vervolgens heb ik de uitlaat van het filterhuis weer via een buis rechtstreeks naar buiten
gebracht. Ik ben van mening dat ik nu schone en verse lucht naar de inlaat van de motor aanzuig.
Bovendien heb ik de carterontluchting via een slang teruggevoerd naar de luchtinlaat, waardoor ook
schadelijke dampen niet binnen in de boot, maar naar de luchtinlaat afgevoerd worden.
De warmte van de motor wordt via een afzuiging automatisch tijdens het varen naar buiten afgevoerd.
Hierdoor verklein ik de kans, dat de dieseltank te warm wordt, waardoor kans op bacterien in de
tank vermindert.
Je hebt er tenminste over na gedacht, word er echter niet blij van !
Je luchtfilter mits verticaal geplaatst is een goede zaak.
Lucht van buiten echter niet, de aangezogen luchttemperatuur zal iets lager zijn maar de temperatuur in de machine kamer schiet omhoog.
Het idee van schoner gaat ook niet op de kans van water bij de lucht is vele malen groter !
Dus een verticaal zo kort mogelijk bij de motor geplaatst luchtfilter met papier element.
En voldoende natuurlijke machinekamer ventilatie
Motor fabrikant geeft de max. onderdruk voor de inlaat en de overdruk voor de uitlaat aan
Gr. Wolf1