Vergrijzing watersporters, wat te doen??

Stelling van de maand

Re: Vergrijzing watersporters, wat te doen??

Berichtdoor Jan Huibers » 25 Mrt 2014, 16:07

Ook chaea leest niet goed, als je even goed kijkt zie je dat Wolf het zelfs geciteert heeft wat Hans schreef...

Maar lekker belangrijk allemaal... Regels zijn weer duidelijk..
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Vergrijzing watersporters, wat te doen??

Berichtdoor gast » 25 Mrt 2014, 16:45

Nee hoor, ik lees het goed.
Simpeler gezegd, geen enkel vb is verplicht onder de 15 meter e/o 20 kmph.
Dus iedere Nederlander mag overal varen zonder vaarbewijs mits hij aan bovenstaande voldoet.

Een vb 1, vb 2 of vba is dan een niet verplichte optie, en dat stelt Vuuren.
gast
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: 19 Dec 2013, 14:39
ligplaats:
info:

Re: Vergrijzing watersporters, wat te doen??

Berichtdoor Kees Drost » 25 Mrt 2014, 22:27

Misschien is dit wel een leuk onderwerp om mezelf even voor te stellen op dit forum.

Ik ben Kees en 30 jaar en ja, de eerste grijze haren zijn doorgekomen :) dus werd het tijd om met watersport te beginnen.

Afgelopen weekend een Ten Broeke kruiser gekocht waar we de Nederlandse wateren meer willen gaan afvaren. Aankomend weekend gaan we daar een goede start mee maken door hem in Roermond op te gaan halen en naar de ligplaats (in de buurt van Veenendaal) te gaan varen. De ligplaats zijn we nog over aan het twijfelen, vandaar dat deze nog niet bekend is.

Dat was het voor nu even...

Groet Kees
Kees Drost
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 25 Mrt 2014, 22:18
ligplaats: Nog onbekend
info:

Re: Vergrijzing watersporters, wat te doen??

Berichtdoor Blacktoppie » 25 Mrt 2014, 23:18

Kees Drost schreef:Misschien is dit wel een leuk onderwerp om mezelf even voor te stellen op dit forum.

Ik ben Kees en 30 jaar en ja, de eerste grijze haren zijn doorgekomen :) dus werd het tijd om met watersport te beginnen.

Afgelopen weekend een Ten Broeke kruiser gekocht waar we de Nederlandse wateren meer willen gaan afvaren. Aankomend weekend gaan we daar een goede start mee maken door hem in Roermond op te gaan halen en naar de ligplaats (in de buurt van Veenendaal) te gaan varen. De ligplaats zijn we nog over aan het twijfelen, vandaar dat deze nog niet bekend is.

Dat was het voor nu even...

Groet Kees


deze toevallig? http://link.marktplaats.nl/m789758363
vind zelf Wageningen wel een leuke / gezellige haven hebben en in de buurt van Veenendaal

ARco
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie
 
Berichten: 1175
Geregistreerd: 12 Dec 2013, 19:20
Woonplaats: Aan de Lek
ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h

Re: Vergrijzing watersporters, wat te doen??

Berichtdoor Kees Drost » 25 Mrt 2014, 23:26

Haha, wist niet dat hij ook op Marktplaats stond. Had hem op Speurders gevonden :D

Inderdaad, dat is hem.
Kees Drost
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 25 Mrt 2014, 22:18
ligplaats: Nog onbekend
info:

Re: Vergrijzing watersporters, wat te doen??

Berichtdoor Jan Huibers » 25 Mrt 2014, 23:44

Wijk bij Duurstede heeft ook een leuke haven, Wageningen is wel dichterbij vanuit Veenendaal 20min met de auto maar op Wijk bij Duurstede rij je niet veel langer... Je hebt daarvandaan veel meer keuze in de richtingen waar je heen wilt. En dat is vooral voor de weekenden wel handig.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Vergrijzing watersporters, wat te doen??

Berichtdoor Kees Drost » 26 Mrt 2014, 00:53

Bedankt voor de tips!!

Ik was zelf tussen Maurik en Vinkeveen te twijfelen. Wageningen vind ik te ver van de leuke plekken afliggen, maar ik ga Wijk bij Duurstede morgen maar eens in de groep gooien. Dat is zelf ook nog eens een leuk dorpje.
Kees Drost
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 25 Mrt 2014, 22:18
ligplaats: Nog onbekend
info:

Re: Vergrijzing watersporters, wat te doen??

Berichtdoor Jan Huibers » 26 Mrt 2014, 01:33

Maurik is ook wel leuk maar doordat je ergens de Neder-Rijn over zult moeten doe je er weer een stuk langer over... Vinkeveen is ook wel leuk maar dat is wel een stukje verder rijden... Dus een impulsief vaarweekendje omdat het onverwacht toch mooi weer is ofzo zit er dan minder snel in..

Vanuit maurik en wijk bij duurstede kun je ook heel makkelijk zowat alle kanten op.

Stroomopwaarts de Neder-Rijn
Stroomafwaarts de Lek

Via Amsterdam-Rijnkanaal om de hoek:
Naar Tiel is een half uurtje waar je de Waal op geschut wordt en dan kun je na weer een half uurtje een sluis door (naam vergeten) naar de Maas voor een weekendje Litse Ham, wel de fenders horizontaal hangen in die sluis, geen betonnen muur maar stalen damwand. En verder ligt dat het zuiden van nederland allemaal onder handbereik.

Vaar je het Amsterdam-Rijnkanaal naar Amsterdam dan is oa Vinkeveen ook goed te doen in 1 dag, of de Vecht of Loosdrechtse plassen...

Dus als je het van de weekenden en korte vakanties moet hebben en toch veel keuze willen hebben qua vaarwater dan is Wijk bij Duurstede de meest ideale thuishaven. En ik schat dat het binnendoor met de auto vanaf Veendendaal 35 min rijden is.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Vergrijzing watersporters, wat te doen??

Berichtdoor Kees Drost » 26 Mrt 2014, 21:39

Danjewel voor de aanvullende info. Waarschijnlijk gaat het wel Wijk bij Duurstede worden. Is inderdaad een half uurtje rijden binnendoor.

Ik heb al een offerte voor een ligplaats ontvangen. Deze viel mij alleen wel een beetje tegen ten opzichte van Maurik, zo'n 40% duurder..
Kees Drost
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 25 Mrt 2014, 22:18
ligplaats: Nog onbekend
info:

Re: Vergrijzing watersporters, wat te doen??

Berichtdoor Jan Huibers » 27 Mrt 2014, 00:11

40%??????? Is die offerte uit Maurik wel van een heel kalenderjaar en niet alleen van het vaarseizoen??
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

VorigeVolgende

Terug naar Stelling

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten