beursvergelijk hiswa & boot friesland

Stelling van de maand

Re: beursvergelijk hiswa & boot friesland

Berichtdoor vuuren1 » 24 Dec 2013, 18:26

Bericht door vuuren1 » di 12 maart 2013, 00:06

quichot schreef:
Ik wil nog wel een stapje verder gaan: beurzen zijn overbodige overblijfsels uit het verleden. Er komt een tijd, als alle beursgebouwen zijn gesloopt of omgebouwd naar sportcentra en broedplaatsen voor creatieve ondernemers, dat mensen zeggen: 'vroeger hielden ze hier beurzen'. 'Wát hielden ze hier?' 'Beurzen'. 'Huh?' 'Toen had je nog geen internet en op beurzen toonde je je handel aan potentiële klanten'. 'Goh, wat zal dat duur zijn geweest!' 'Welnee joh, daar betáálden die klanten voor'. 'Ga weg! Rare lui, die 20e eeuwers!'

Beurzen die overlevingskansen hebben zijn de platforms voor gelijkgestemden. Het elkaar ontmoeten en ervaringen uitwisselen spelen daarbij een grotere rol dan productinformatie. De Beurs Klassieke Schepen, dat naar een grotere behuizing omziet, is daarvan een goed voorbeeld.




Niets aan toe te voegen!
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: beursvergelijk hiswa & boot friesland

Berichtdoor Byl54 » 24 Dec 2013, 18:27

Bericht door Byl54 » vr 15 maart 2013, 11:34

Meer bezoekers BootHolland.
Zie persbericht hieronder:
Ruim 36.000 mensen hebben de afgelopen week Boot Holland bezocht. Dat is meer dan vorig jaar, toen 32.500 bezoekers naar Leeuwarden kwamen.
Vorig jaar had de beurs te kampen strenge vorst en prachtig schaatsweer, waardoor het aantal bezoekers tegenviel. Dit jaar was het aantal belangstellenden weer iets hoger.
Volgens Johan Schoppert van Serious Yachts was er veel belangsteling voor de Serious 1260, een stalen motorboot. “We hadden gehoopt op twee tot drie serieuze gesprekken per dag. Dan zijn er wel twintig tot dertig geworden.”
Ook Watersportcentrum Giethoorn deed goede zaken. “Er waren een paar kopers die vorig jaar een boot kochten en nu een grotere wilden,” aldus Silina van Leuveren van het bedrijf.
Volgens Klaas Schiphof van Aquatec ontstaat een nieuwe groep watersporters. “We hebben gemerkt dat mensen willen dat we ook de zorg uit handen nemen. Ze willen er een ligplaats, stalling en ook het onderhoud bij.”
Boot Holland 2014 is van 7 t/m 12 februari.

Dus toch geen overblijfsel uit het verleden. Ja er liepen ook jongere rond misschien voelen ouder zich hier niet meer thuis. :lol: .
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

Re: beursvergelijk hiswa & boot friesland

Berichtdoor laserdevil » 24 Dec 2013, 18:27

Bericht door Laserdevil. » vr 15 maart 2013, 20:04

Een nieuwe groep watersporters?
Die over onze rug de centen binnen schrapen zeker , zodat wij weer moeten knijpen :twisted:
Zeg maar categorie managers.
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil
 
Berichten: 828
Geregistreerd: 31 Dec 2011, 01:57
Woonplaats: venlo.
ligplaats: rijkel
info:

Re: beursvergelijk hiswa & boot friesland

Berichtdoor vuuren1 » 24 Dec 2013, 18:27

Bericht door vuuren1 » vr 15 maart 2013, 23:03

Dat is m.i. een persbericht met vooral gebakken lucht.
Gesprekken zijn er zat maar ik lees niets over feitelijke opdrachten, waar zijn de aantallen te lezen?

Vooral op beurzen krijg je mensen die serieus lijken en aandacht vragen, vinden ze kennelijk leuk om een beurs-dag mee te vullen.
Dat hoort bij beurzen maar er komt t.o.v. het aantal 'kennelijk' serieuze mensen maar weinig aan werkelijke opdrachten uit.
Dat persbericht is vaag en 'mensen die een grotere boot willen' hebben dat misschien gezegd maar daar doe je geen zaken mee doen zonder een werkelijke opdracht tot nieuwbouw.

Jongeren hebben in de regel helemaal weinig tot niks te besteden.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: beursvergelijk hiswa & boot friesland

Berichtdoor Byl54 » 24 Dec 2013, 18:27

Bericht door Byl54 » za 16 maart 2013, 10:05

Positief gezien, getallen: 32.000 naar 36.000 is ruim 10% meer, als er 10% meer schepen verkocht zijn is dit toch niet slecht.

Met jongeren zullen ze de leeftijdscategorie bedoelen van 25 t/m 45 jaar. Deze hebben misschien nog een voorraad oude sokken staan.
Gebruikers-avatar
Byl54
 
Berichten: 211
Geregistreerd: 25 Dec 2011, 23:17
Woonplaats: Nederland
ligplaats: Nieuwegein
info:

Re: beursvergelijk hiswa & boot friesland

Berichtdoor henkvd » 24 Dec 2013, 18:28

Bericht door fred » za 16 maart 2013, 23:50

Nou snap ik waarom de auto verkoop is ingezakt,en er veel winkels leeg staan in de winkelstraat. de mensen kopen nu een boot.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4474
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: beursvergelijk hiswa & boot friesland

Berichtdoor vuuren1 » 24 Dec 2013, 18:28

Bericht door vuuren1 » zo 17 maart 2013, 00:46

Byl54 schreef:
Positief gezien, getallen: 32.000 naar 36.000 is ruim 10% meer, als er 10% meer schepen verkocht zijn is dit toch niet slecht.

Met jongeren zullen ze de leeftijdscategorie bedoelen van 25 t/m 45 jaar. Deze hebben misschien nog een voorraad oude sokken staan.




Er vanuit gaande dat iedereen het gezeur over de crisis zat is, is na een aantal dipjes een verhoging van krap 10% bezoekers na 5 jaar gezeur niet bijzonder te noemen.
Het wil echter niet zeggen dat er ook 10% meer nieuwe aankopen zijn gedaan, dat staat nergens geschreven.
Wel is het positief dat er weer wat meer belangstelling blijkt te zijn.

Jongeren tussen de 25 en 45 jaar zijn geen gemiddelde doelgroep voor nieuwe motorschepen die tussen de 1 en 2 ton kosten.
Boot Holland zit in die hoek.
Uit het hoofd is dat bij ons nog geen 5% geweest van de opdrachtgevers.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: beursvergelijk hiswa & boot friesland

Berichtdoor vodnik » 24 Dec 2013, 18:28

Bericht door vodnik » ma 18 maart 2013, 23:00

Mijn ervaringen met de laatste hiswa:

De koffie is goed en niet duur (integenstelling met boot dusseldorf!)

De grootste leuke ervaring was de proefrit die ik bij het verlaten van de Hiswa in een Opel Ampera heb mogen maken!

Deze reactie zegt genoeg over wat ik van de Hiswa vind, nee ik kom er maar niet meer, Boot dusseldorf geeft voor dezelfde prijs veel mer plezier ondanks de slechtere en duurdere koffie :)
vodnik
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 01 Jan 2012, 20:51
ligplaats:
info:

Re: beursvergelijk hiswa & boot friesland

Berichtdoor quichot » 24 Dec 2013, 18:29

Bericht door quichot » di 19 maart 2013, 08:29

vuuren1 schreef:
Jongeren tussen de 25 en 45 jaar zijn geen gemiddelde doelgroep voor nieuwe motorschepen die tussen de 1 en 2 ton kosten.



Dat is toch nooit anders geweest, Hans? Ik liep als twintiger ook te kijken bij het allergoedkoopste bouwpakket van een Kolibrietje, en bij jachten-met-beschermslofjesstands werd ik weggekeken. (En een 45-jarige een jongere? Dat compliment zullen de meeste veertigers in dank aanvaarden! :D )
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: beursvergelijk hiswa & boot friesland

Berichtdoor vuuren1 » 24 Dec 2013, 18:29

Bericht door vuuren1 » di 19 maart 2013, 23:01

@Quichot,

45 Jaar is in de huidige kopersmarkt relatief gezien erg jong...
-Vroeger- keken mensen van 25 jaar en iets ouder nog naar een casco (uiteraard goedkoop).
Ten kostte een casco van een Tengro kruiser 3000 gulden (er zat geen spant in en zou nu illegaal zijn om het zo aan te bieden).
Dat mag nu niet meer.

Tegenwoordig geeft de senior ook geen geld meer uit aan een nieuwe boot.
Die houden dat geld vast, wat ook een nationaal probleem is geworden.

Leeftijd is een relatief begrip maar het vasthouden van spaargelden is inmiddels een zeker gegeven..
Op Cyprus wordt de zuinige spaarder inmiddels uitgekleed omdat die spaarder zuinig is geweest.
De niet spaarzame buurman hoeft niks te betalen.

Als je dan spaarzaam bent geweest kan je beter een nieuwe boot kopen, dat wordt nog niet meegeteld.
Weer even later wordt dat je mogelijk ook weer afgepakt en dan moet je je boot (en ander bezit) ergens weten weg te schrijven.
Het is wel duidelijk dat het consumenten vertrouwen tot onder een nulpunt is gedaald.

Op de beurs gaat het wat beter en dat zou een voorbode voor de economie moeten zijn.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Vorige

Terug naar Stelling

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten