verschil tussen buitenlandse recreanten en Nederlandse recre

Stelling van de maand

Re: verschil tussen buitenlandse recreanten en Nederlandse r

Berichtdoor Klaas » 31 Jan 2012, 13:57

oeds schreef:Tja de Elfstedentocht leeft meer buiten Friesland dan in Friesland denk ik vaak.
Zolang er geen vaarverbod is dan kun je het feest wel vergeten.
Dus eerst een vaarverbod dan nog een week dik vriezen dan lopen wij langzaam maar zeker warm.
Uiteraard zit ik dan wel voor de buis en ik de steden bewust niet opzoeken het is mij ondanks dat het bere gezellig is te druk.
Het ijs moet vrij dik zijn omdat er behalve de schaatsers ook een hoop bezoekers opstaan.


hoor net overigens dat ze de gemalen wel tot stilstand brengen vanmiddag in friesland van het water om een ideale ijsvloer te krijgen, er is al ee beetje koorts hahahaha.
Ach zolang ze maar niet weer oversteken op ijzers van Enkhuizen naar Stavoren gaat het nog wel., Dat was de laatste keer een zootje.

.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

Re: verschil tussen buitenlandse recreanten en Nederlandse r

Berichtdoor Arthur » 31 Jan 2012, 14:26

oeds schreef:
fox4you schreef:
Arthur schreef:ik ben half Fries en half L1mburgs en woon 11 maanden per jaar op Kreta, dat is pas aanpassen.

Ik geloof er niets van dat al die Grieken zich aan jou aanpassen. :---)


Ik heb medelijden met jou elf maanden per jaar lekker weer dat zal een straf zijn. O:)

Dat dacht jij @Oeds, ook hier is het winter met sneeuw op de bergen, kijk eens op deze site. http://www.accuweather.com/nl/gr/aghios ... ast/185292 het weer staat zoals overal op zijn kop, vorig jaar begon de winter pas in jan, nu zitten we al sinds midden dec in de kou, vissen doe ik eigenlijk altijd behalve als de wind boven de 4 beaufort komt.
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

Re: verschil tussen buitenlandse recreanten en Nederlandse r

Berichtdoor gast » 31 Jan 2012, 16:47

Nope hier ook nog weinig elfstedenkoorts.
Zag net een flinterdun laagje ijs op de vaart bij Donkerbroek (de meeuwen konden er al wel op staan).
Mijn ervaring met de voorige edities van de tocht der tochten is dat deze vaart helemaal dicht moet zijn en dan nog een week verder voordat er een tocht komt.
De laatste keer dat je van Oosterwolde naar Gorredijk kon schaatsen was ...ai 1997 (precies ;) )
De berichten van volgende week schijnen ook minder gunstig te zijn.
gast
 

Re: verschil tussen buitenlandse recreanten en Nederlandse r

Berichtdoor quichot » 31 Jan 2012, 16:49

oeds schreef:En mijn vraag was of het jullie ook opviel de vaarstijl etc.


Nee hoor Oeds, ik wil je absoluut niet van discriminisme betichten!
Overigens, die vaarstijl, daar zit wel wat in. En dan wat betreft huurschepen. Daarvan kunnen we zonder meer vaststellen dat hun vaarstijl 'anders' is. Ook zijn het idd vaak oosterburen die zo'n ding huren, en tja...dan is de link snel gelegd!
Groet, Guido
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3049
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: verschil tussen buitenlandse recreanten en Nederlandse r

Berichtdoor oeds » 31 Jan 2012, 17:08

Dat bedoel ik dus ook de huurschepen waar dan 10 man opzitten.
mensen die me niet kennen zeggen hij is gek!
mensen die me wel kennen zeggen hij is zo gek nog niet!!
Gebruikers-avatar
oeds
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 06 Jan 2012, 17:34
Woonplaats: Drachten
ligplaats:
info:

Re: verschil tussen buitenlandse recreanten en Nederlandse r

Berichtdoor oeds » 31 Jan 2012, 17:11

chaea schreef:Nope hier ook nog weinig elfstedenkoorts.
Zag net een flinterdun laagje ijs op de vaart bij Donkerbroek (de meeuwen konden er al wel op staan).
Mijn ervaring met de voorige edities van de tocht der tochten is dat deze vaart helemaal dicht moet zijn en dan nog een week verder voordat er een tocht komt.
De laatste keer dat je van Oosterwolde naar Gorredijk kon schaatsen was ...ai 1997 (precies ;) )
De berichten van volgende week schijnen ook minder gunstig te zijn.



Dus je komt ook uit Friesland???
De vaart die je bedoelt vis ik vaak in en inderdaad snel dicht is hij niet.
Ben vanmiddag even met de honden weg geweest en het diepe gat zo heet dat in de volksmond ligt nog helemaal open net zoals het opeinderkanaal voor zover ik het kon zien.
Heb al even op landijs gestaan en het is zoals altijd snotteglad.
mensen die me niet kennen zeggen hij is gek!
mensen die me wel kennen zeggen hij is zo gek nog niet!!
Gebruikers-avatar
oeds
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 06 Jan 2012, 17:34
Woonplaats: Drachten
ligplaats:
info:

Re: verschil tussen buitenlandse recreanten en Nederlandse r

Berichtdoor Frieslandvaarder » 31 Jan 2012, 17:36

oeds schreef:Dat bedoel ik dus ook de huurschepen waar dan 10 man opzitten.


2 jaar geleden in de zomer, inderdaad een huurschip met duitse meneren met kapiteinspet , wilde op de Houkesloot richting Jansma varen, zagen over het hoofd dat ze buiten de paaltjes moeten blijven, het schip stond meteen stil, en heeft daar een tijdje gelegen eer ze hem vlot hadden getrokken. Zijn toch zeker de eerste beginselen als je gaat varen lijkt mij
Met vriendelijke groet
Frieslandvaarder
 
Berichten: 65
Geregistreerd: 29 Dec 2011, 13:37
Woonplaats: Amstenrade
ligplaats:
info:

Re: verschil tussen buitenlandse recreanten en Nederlandse r

Berichtdoor oeds » 31 Jan 2012, 17:53

yep!
mensen die me niet kennen zeggen hij is gek!
mensen die me wel kennen zeggen hij is zo gek nog niet!!
Gebruikers-avatar
oeds
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 06 Jan 2012, 17:34
Woonplaats: Drachten
ligplaats:
info:

Re: verschil tussen buitenlandse recreanten en Nederlandse r

Berichtdoor oeds » 31 Jan 2012, 18:16

7kinderen schreef:
oeds schreef:Tja de Elfstedentocht leeft meer buiten Friesland dan in Friesland denk ik vaak.
Zolang er geen vaarverbod is dan kun je het feest wel vergeten.
Dus eerst een vaarverbod dan nog een week dik vriezen dan lopen wij langzaam maar zeker warm.
Uiteraard zit ik dan wel voor de buis en ik de steden bewust niet opzoeken het is mij ondanks dat het bere gezellig is te druk.
Het ijs moet vrij dik zijn omdat er behalve de schaatsers ook een hoop bezoekers opstaan.


hoor net overigens dat ze de gemalen wel tot stilstand brengen vanmiddag in friesland van het water om een ideale ijsvloer te krijgen, er is al ee beetje koorts hahahaha.
Ach zolang ze maar niet weer oversteken op ijzers van Enkhuizen naar Stavoren gaat het nog wel., Dat was de laatste keer een zootje.

.



Oeps mijn woorden zijn nog niet koud kom ik dit tegen!!
Vaarverbod voor heel Friesland / Fryslân

Op de volgende vaarwegen geldt het vaarverbod niet, omdat deze vaarwegen belangrijke verbindingen zijn voor de beroepsvaart.

Prinses Margrietkanaal.
Van Harinxmakanaal.
Oostelijke en westelijke invaart van Leeuwarden.
Verbindingskanaal tot Industriebrug te Harlingen.
Houkesleat tot en met industriehavens.
Vaarweg naar Drachten.
Vaarweg naar Heerenveen.
Bij aanhoudende vorst kan de provincie besluiten om het vaarverbod naar bovenstaande vaarwegen uit te breiden.

Het vaarverbod is bedoeld om de aangroei van ijs te bevorderen. De komende dagen wordt overdag en ’s nachts vorst verwacht. Het instellen van het vaarverbod betekent niet dat het ijs veilig is om er op te schaatsen. De veiligheid op het ijs is een verantwoordelijkheid van de IJswegencentrales en de gemeenten die het ijs vrijgeven voor toertochten en wedstrijden. Voordat de provincie het vaarverbod instelt, overlegt ze dit met de Friesche IJsbond en Wetterskip Fryslân.

Gedeputeerde Staten maken gebruik van hun bevoegdheid tot het instellen van een vaarverbod op grond van artikel 16 van de Vaarwegenverordening Fryslân.
mensen die me niet kennen zeggen hij is gek!
mensen die me wel kennen zeggen hij is zo gek nog niet!!
Gebruikers-avatar
oeds
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 06 Jan 2012, 17:34
Woonplaats: Drachten
ligplaats:
info:

Re: verschil tussen buitenlandse recreanten en Nederlandse r

Berichtdoor Arthur » 31 Jan 2012, 18:55

Frieslandvaarder schreef:
oeds schreef:Dat bedoel ik dus ook de huurschepen waar dan 10 man opzitten.


2 jaar geleden in de zomer, inderdaad een huurschip met duitse meneren met kapiteinspet , wilde op de Houkesloot richting Jansma varen, zagen over het hoofd dat ze buiten de paaltjes moeten blijven, het schip stond meteen stil, en heeft daar een tijdje gelegen eer ze hem vlot hadden getrokken. Zijn toch zeker de eerste beginselen als je gaat varen lijkt mij

Leuke bijverdienste als je die petten vlot kan trekken, er staat me nog iets van bij dat in het seizoen overal rond het Ijselmeer sleepboten op de loer liggen voor dit soort nietsvermoedende recreanten..
Almost all old truckers survive cancer, but I am still fighting against it.
Gebruikers-avatar
Arthur
 
Berichten: 617
Geregistreerd: 19 Dec 2011, 16:29
Woonplaats: Brunssum
ligplaats: Agios Nikolaos
info: Ik vaar met een houten kaik, een voormalige Griekse vissersboot.
6.50mx2.40mx0.70m

VorigeVolgende

Terug naar Stelling

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten