Evaluatie Forum (moet het groter worden?)

Stelling van de maand

Re: Evaluatie Forum (moet het groter worden?)

Berichtdoor vuuren1 » 23 Dec 2013, 21:06

Bericht door vuuren1 » do 05 jul 2012, 23:06

Jan,

Het probleem zit meer in de richting van het wel hebben van een smartphone en de vele mogelijkheden niet kennen..
Ik schijn een smartphone te hebben (gekregen van een familielid die het ding te moeilijk vond) en ik bel er alleen mee.
Het is een Nokia C5 met zelfs navigatie aan boord..
Verder weet ik helemaal niks wat ik met deze smartphone kan doen, ja ik kan op internet maar heb een gewoon zakelijk bel abonnement en weet niet of ze mij dan een poot uitdraaien als ik daarmee op internet ga.

Providers zijn er vooral goed in om je met geen of vage informatie veel geld afhandig te maken en dus doe ik er niks mee.

Op jachthavens kom je bijna alleen senioren tegen en dan is een briefje op het prikboord gewoon handiger.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1
 
Berichten: 4662
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 00:58
Woonplaats: Zwolle
ligplaats:
info:

Re: Evaluatie Forum (moet het groter worden?)

Berichtdoor henkvd » 23 Dec 2013, 21:07

Bericht door ... » vr 06 jul 2012, 05:26

vuuren1 schreef:
Jan,

Het probleem zit meer in de richting van het wel hebben van een smartphone en de vele mogelijkheden niet kennen..
Ik schijn een smartphone te hebben (gekregen van een familielid die het ding te moeilijk vond) en ik bel er alleen mee.
Het is een Nokia C5 met zelfs navigatie aan boord..
Verder weet ik helemaal niks wat ik met deze smartphone kan doen, ja ik kan op internet maar heb een gewoon zakelijk bel abonnement en weet niet of ze mij dan een poot uitdraaien als ik daarmee op internet ga.

Providers zijn er vooral goed in om je met geen of vage informatie veel geld afhandig te maken en dus doe ik er niks mee.

Op jachthavens kom je bijna alleen senioren tegen en dan is een briefje op het prikboord gewoon handiger.




C5 is idd een smartphone incl navigatie.
Beetje in verdiepen is best leuk als je het door hebt.
henkvd
Beheerder
 
Berichten: 4479
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 19:53
Woonplaats: Katwijk
ligplaats: Katwijk
info:

Re: Evaluatie Forum (moet het groter worden?)

Berichtdoor quichot » 23 Dec 2013, 21:07

Bericht door quichot » vr 06 jul 2012, 08:02

vuuren1 schreef:
Jan,

Het probleem zit meer in de richting van het wel hebben van een smartphone en de vele mogelijkheden niet kennen..
Ik schijn een smartphone te hebben (gekregen van een familielid die het ding te moeilijk vond) en ik bel er alleen mee.
Het is een Nokia C5 met zelfs navigatie aan boord..
Verder weet ik helemaal niks wat ik met deze smartphone kan doen, ja ik kan op internet maar heb een gewoon zakelijk bel abonnement en weet niet of ze mij dan een poot uitdraaien als ik daarmee op internet ga.

Providers zijn er vooral goed in om je met geen of vage informatie veel geld afhandig te maken en dus doe ik er niks mee.

Op jachthavens kom je bijna alleen senioren tegen en dan is een briefje op het prikboord gewoon handiger.




Kijk even in je afrekening. Grote kans dat je al die tijd al een vast bedrag betaalt voor internet. Zoniet, geen nood, steeds meer horecazaken, jachthavens. sluizen, e.d. hebben free wifi. Daar kun je gratis inloggen en internetten.

En o ja! Juist veel senioren zijn hartstochtelijke internetters, vergis je niet. (Ik beschouw mezelf uiteraard niet als senior, dat laat ik aan mijn kleinkinderen over! :D )
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3044
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Evaluatie Forum (moet het groter worden?)

Berichtdoor Onrust » 23 Dec 2013, 21:07

Bericht door Onrust » vr 06 jul 2012, 08:18

Ik beschouw mezelf nog zeker niet als senior en ik gebruik ook een smartphone. Met 1 gig internetabb. ben ik verlost van die stickies. Ik maak via wifi verbinding met mijn laptoppie en hups, op het internet. Alsof ik thuis zit ;). En wat mij het meest opvalt is dat die smartphones een beter netwerkbereik hebben dat die stomme dingen die je in je laptop moet prikken. Heb je ergens even wat minder bereik leg ik die phone gewoon buiten neer. Daarnaast ook geen geklooi met meerdere providers die je een poot uit proberen te draaien.

Als je wilt weten hoe zo'n ding werkt doet een handleiding wonderen.
Groet,

Cees
MS Onrust
Gebruikers-avatar
Onrust
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 02 Jan 2012, 11:59
Woonplaats: Heerhugowaard
ligplaats:
info:

Re: Evaluatie Forum (moet het groter worden?)

Berichtdoor quichot » 23 Dec 2013, 21:08

Bericht door quichot » vr 06 jul 2012, 08:20

henkvd schreef:
Voor wie een ander uiterlijk eens wil uit proberen:

Kan het volgende doen, ga naar het gebruikerspaneel, ga naar foruminstellingen en bijna onderaan staat mijn forum stijl, wijzig die in fisubsilver2 ipv van prosilver en bevestig, nu heb je een ander uiterlijk.

Ben benieuwd naar de ervaringen er zijn nog een groot aantal andere stylen, die grof weg een aantal basissen hebben waarbij de verschillen dan in de kleuren zitten en achtergronden, de nu gekozen heeft een andere op zet dan het huidige.




Dat ga ik zeker proberen!
Maar het ging me niet zozeer om mezelf, maar om een manier om de argeloze bezoeker tot registratie te verleiden. Als die binnenkomt op wat ik 'de voorpagina van de krant' noem, voelt die zich eerder betrokken, denk ik.
De vaste hap, die zit toch al hier. De vraag is: hoe onderscheidt 'ons' forum zich qua aantrekkelijkheid in lay out van andere fora, vandaar mijn suggestie!
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot
 
Berichten: 3044
Geregistreerd: 25 Jan 2012, 10:41
Woonplaats: Amsterdam
ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Re: Evaluatie Forum (moet het groter worden?)

Berichtdoor Stylerider » 23 Dec 2013, 21:08

Bericht door Stylerider » vr 06 jul 2012, 09:16

Jan Huibers schreef:
Ff een ideetje voor de flyer: aangezien tegenwoordig bijna iedereen een smartphone heeft met alles erop en eraan heeft zou je voor dit forum een QRcode kunnen maken...




Kan iemand zo'n flyer met QRcode ontwerpen en posten? Dan kunnen we er stickers van maken en rondplakken op watersportachtige plekken en bumpers.

Bas
Stylerider
 
Berichten: 132
Geregistreerd: 08 Jan 2012, 23:10
ligplaats:
info:

Re: Evaluatie Forum (moet het groter worden?)

Berichtdoor Bejakruiser » 23 Dec 2013, 21:09

Bericht door Bejakruiser » vr 06 jul 2012, 11:04

henkvd schreef:
Afbeelding


geen idee of het werkt want ik heb zo'n ding niet.





Werkt perfect!
Bejakruiser
 
Berichten: 330
Geregistreerd: 26 Dec 2011, 22:21
ligplaats:
info:

Re: Evaluatie Forum (moet het groter worden?)

Berichtdoor Jan Huibers » 23 Dec 2013, 21:09

Bericht door Jan Huibers » za 07 jul 2012, 00:36

De QRcode van Henk werkt idd perfect!!! Zo straal je op de flyer ook gelijk uit dat we met een forum te maken hebben die meegaat met de tijd...

En als ik voor mezelf mag spreken, als ik op een havenkantoortje zou komen voor et havengeld en ik zie zo een foldertje hangen met een QRcode erop dan nodigt dat gelijk uit om mijn iPhone ervoor te houden... Is namelijk veel makkelijker dan pennetje en papiertje vragen en dan webadres overschrijven en vervolgens papiertje kwijtraken... Eenmaal gescand dan blijft dat adres ook in je telefoon staan heh..

En ohwjah... Tis een beetje paginavulling ook heh :D
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Evaluatie Forum (moet het groter worden?)

Berichtdoor Jan Huibers » 23 Dec 2013, 21:10

Bericht door Jan Huibers » zo 05 aug 2012, 00:55

Ister al ergens een flyertje inelkaar gefabriekt?? :)
Gebruikers-avatar
Jan Huibers
 
Berichten: 1073
Geregistreerd: 11 Dec 2013, 20:23
Woonplaats: Leerdam
ligplaats: Heukelum
info:

Re: Evaluatie Forum (moet het groter worden?)

Berichtdoor Klaas » 23 Dec 2013, 21:10

Bericht door klaas » zo 05 aug 2012, 13:51

ik heb ook nu eens zoon tekenleesdingetje als app geinstaleerd, en even hier geprobeerd, supeeeer, je bent meteen op de site.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas
 
Berichten: 755
Geregistreerd: 18 Dec 2011, 15:40
Woonplaats: enkhuizen
ligplaats: Bovenkarspel
info:

VorigeVolgende

Terug naar Stelling

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten