door quichot » 24 Dec 2013, 19:36
Bericht door quichot » wo 17 jul 2013, 10:06
Kwaliteit verloochent zich niet. Er zijn beslist 'oude' schepen op de markt die kwalitief beter zijn dan afgedankte of uitgewoonde 'nieuwe'. Als je geen kennis van zaken hebt is een keuring natuurlijk een verstandige optie, maar ook daarna zul je enige kennis van zaken moeten hebben. Als je geen enkele voeling hebt met techniek en onderhoud moet je je serieus afvragen of je er wel aan moet beginnen, en of je niet beter af en toe eens een boot kan huren.
De grote klappen gaan vallen in de dertien-in-een-dozijnsector. Iedereen kent ze: kruisertjes van rond de 8 meter met salonnetje, stuurstandje, tentje en achterhutje, met iets Indenor-achtigs als voorststuwing. Op zich is met zo'n bootje niks mis, maar er zijn er gewoon véél te veel van om ooit nog verkocht te krijgen. Opleggen daarvan is uiteraard zinloos. Als je daarvoor 8 big one's vraagt en je krijgt 4 geboden, direct doen, beter wordt het niet! Een zéér verstandig Amsterdams/Joods spreekwoord luidt: je moet je verlies gelijk nemen.
Wie vaart zit niet aan de grond.
Met schippersgroet, Guido